Powiększanie penisa

Informacje o zabiegu powiększania penisa

Zabieg powiększania penisa kwasem hialuronowym pozwala na zwiększenie długości penisa średnio o 1-3 cm oraz pogrubienie go o 2-5 cm (efekt końcowy zależy m.in. od pierwotnej wielkości penisa). Przeprowadza się go przy użyciu preparatów, którego głównym składnikiem jest właśnie kwas hialuronowy. Jest to substancja w pełni biokompatybilna, co wynika z faktu, że kwas hialuronowy naturalnie występuje w naszym ciele. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie natychmiastowych i w pełni przewidywalnych efektów. Jednakże kwas hialuronowy jest także biodegradowalny, co oznacza, że efekty zabiegu nie są trwałe – u większości pacjentów utrzymują się przez okres 1-2 lat. By przedłużyć efekt estetyczny po roku można przeprowadzić ponowny zabieg korygujący. Warto także wiedzieć, że iniekcja kwasu hialuronowego stymuluje produkcję własnego kolagenu w komórkach prącia, dlatego w większości przypadków nawet po całkowitym wchłonięciu się preparatu penis pod względem rozmiaru nie wraca do stanu wyjściowego.

Opis przebiegu proponowanej procedury medycznej / zabiegu powiększania penisa

Powiększanie penisa przy pomocy kwasu hialuronowego jest procedurą ambulatoryjną, która trwa 20-40 minut. Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym/przewodowym, dzięki czemu pacjent nie odczuwa żadnego dyskomfortu. Efekt zabiegu jest natychmiastowy. Lekarz jedynie nakłuwa skórę i wprowadza kwas hialuronowy specjalną igłą - kaniulą. Po wstrzyknięciu żelu mogą pojawić się niewielkie zsinienia, zaczerwienienie w miejscu wprowadzenia preparatu, obrzęki czy uczucie swędzenia, które stanowią naturalne następstwa tego typu zabiegu. Zastosowanie wypełniacza w penisa nie wymaga pozostania pacjenta w szpitalu oraz nie niesie ze sobą ryzyka powstania blizn. Zabieg nie powoduje upośledzenia erekcji. Warto także pamiętać, że żel może ulec niewielkiemu przemieszczeniu, czemu zapobiegają regularne masaże, zalecane przez lekarza. Po zabiegu zaleca się rezygnację z aktywności seksualnej i intensywnego wysiłku fizycznego przez okres 2-3 tygodni, masowanie penisa oraz noszenie obcisłej bielizny wg zaleceń lekarza wykonującego zabieg.

Opis innych dostępnych metod leczenia penisa:

W każdym stadium choroby można spróbować leczenia nieoperacyjnego – zastrzykiem ze sterydów lub rehabilitacją i odciążaniem ręki. Jednak skuteczność leczenia operacyjnego jest dużo większa.

Dające się przewidzieć następstwa zabiegu i możliwe powikłania przy operacji penisa:

- Blizny – Bardzo rzadko

- Ból/ dyskomfort/ uczucie kłucia po zabiegu ustępuje po paru godzinach – Przewlekły ból jest bardzo rzadkim powikłaniem. Po lekach przeciwbólowych nie wolno prowadzić samochodu, nie wolno podejmować ważnych decyzji, nie wolno pić alkoholu.

- Obrzęk – wystepuje po każdym zabiegu i trwa zazwyczaj do kilku dni.

- Infekcja – jest bardzo rzadkim powikłaniem po tego typu zabiegu. Jeśli wystąpi infekcja leczenie polega na podawaniu antybiotyków. Jeżeli infekcja nie reaguje na leczenie antybiotykami, może być konieczna dodatkowe leczenie.

- Krwawienie/krwiak – występuje rzadko. Jest możliwe w trakcie lub po zabiegu.

-Nierówności na powierzchni skóry / asymetria prącia – zależy od ułożenia kwasu hialuronowego, indywidualnych predyspozycji anatomicznych i czynnościowych pacjenta, stosowania masażu pozabiegowego oraz absencji seksualnej

- Załupek - wyłącznie u mężczyzn nieobrzezanych. Polega na niemożności sprowadzenia napletka z powrotem na żołądź.

Zabieg powiększania penisa kwasem hialuronowym może być wykonywany co roku lub po upływie dwóch lat. Aby przedłużyć uzyskane efekty, można przeprowadzić zabieg korygujący po kilku miesiącach. Iniekcje kwasu hialuronowego stymulują produkcję własnego kolagenu w komórkach prącia, dlatego też w większości przypadków nawet po całkowitym wchłonięciu się preparatu fallus nie wraca do stanu wyjściowego. Oprócz efektów wizualnych powiększenie penisa w znaczącym stopniu wpływa również na ogólną satysfakcję z własnego wyglądu i pewność siebie, co pociąga za sobą zauważalną poprawę życia seksualnego mężczyzn poddanych zabiegowi. Zabieg nie upośledza erekcji.

Przeciwskazania względne i bezwzględne do wykonania zabiegu powiększania penisa

Choroba Peyronego

Rak prącia lub rak jądra lub niewyjaśniony guz w obrębie układu moczowego

Choroba weneryczna aktywna

Zapalne zmiany skórne i owrzodzenia w obrębie krocza lub pachwin

Stosowanie leków przeciwkrzepliwych

Stulejka

Krótkie wędzidełko

Wodniak jądra

Torbiele najądrza

Żylaki powrózka nasiennego

Cukrzyca niestabilna i zgorzel Furniera

Choroby autoimmunologiczne w fazie zaostrzenia

Problemy ze wzwodem

Około 7-14 dni przed zabiegiem należy odstawić leki zwiększające ryzyko krwawienia: warfin i pochodne, preparaty kwasu acetylosalicylowego (Aspiryna, Polopiryna, Acard)

Ograniczyć spożywanie alkoholu i kawy na około 24h przed zabiegiem Zrezygnować z opalania oraz wizyt w solarium na około 2-3tyg. przed zabiegiem

Pacjenci z cienką, pergaminową skórą i dużą tendencją do siniaczenia około 7 dni przed zabiegiem mogą przyjmować Rutinoscorbin, Cyclonamine w celu zmniejszenia ryzyka wystąpienia znacznego zasinienia po zabiegu

Obszar poddawany zabiegowi powinien być ogolony uprzednio w celu dokładnego i higienicznego wykonania zabiegu.

Najważniejsze informacje po zabiegu:

Wieczorem w dniu zabiegu oraz dnia następnego należy powstrzymać się od nadmiernego wysiłku fizycznego, zalecana jest pozycja półleżąca na wznak z lekko uniesioną głową. Nadmierna aktywność, schylanie się, dźwignie oraz natężona praca wzrokowy w pierwszym tyg. po zabiegu sprzyjają nasileniu obrzęku pozabiegowemu oraz wydłużają czas gojenia.

Miejsce rany należy przemywać 2x dziennie preparatem odkażającym (np. Octanisept spray. Niewskazane jest w tym czasie stosowanie żadnych maści i kremów.

Przez 2 dni od zabiegu penis powinien być utrzymywany w zadartej pozycji.

Obrzęk, podbiegnięcia krwawe, zasinienie są naturalną reakcją. Pojawić się mogą w pierwszych dniach po zabiegu i ustępują samoistnie zwykłe w ciągu 10-14dni. W przypadku znacznego nasilenia zmian po zabiegu można zastosować preparaty uszczelniające ogólnie (Rutinoscorbin, Aescin, Wit. C) lub miejscowe (maść z heparyną, preparaty z Arnicą – stosowane tylko po usunięciu szwów)

Ból mogący pojawić się po zabiegu jest zwykle nieznaczny, pacjenci podają raczej wrażenie „ściągania” i na ogół nie wymaga stosowania leków przeciwbólowych.

W okresie około 2-3 tyg. po zabiegu nie korzystamy z basenów, saun, kąpieli w naturalnych zbiornikach wodnych. Zaleca się rezygnację z aktywności seksualnej przez około 2-3 tygodnie

Regularne delikatne masaże (ugniatanie) wykonywane przez okres 2–3 tygodni zapobiegają przemieszczeniu się żelu w penisie

Noszenie obcisłej bielizny dobrze stabilizuje prącie, co wpływa na lepszy przebieg okresu pozabiegowego. Bielizna powinna być odpowiednio dopasowana i przewiewna, aby ułatwić dbanie o odpowiedni poziom higieny miejsc intymnych.

W razie utrzymującego się przez co najmniej 30 min wzwodu bez podniecenia seksualnego – należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem

W razie nagłego ostrego bólu, krwawienia, wzrostu temperatury – należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem

DR. DAMIAN
Centrum Medyczne