Toksyna botulinowa

zabieg przeciwzmarszczkowy

Zabieg ten polega na niechirurgicznej metodzie zahamowania tworzenia się zmarszczek. To bezpieczny i skuteczny zabieg. Poprzez częściowe ograniczenie ruchu określonych mięśni twarzy, mięśnie ulegają rozluźnieniu, a zmarszczki wygładzają się. W efekcie działania toksyny botulinowej zmarszczki stopniowo znikają. Proces jest widoczny po kilku dniach od podania botoksu.

Celem botoksu jest zmniejszenie istniejących zmarszczek mimicznych oraz ograniczenie powstawania nowych. Dynamiczne bruzdy i linie powstają przez zwykłe codziennie wykonywane czynności, takie jak śmiech, marszczenie czoła czy brwi. Nasz zabieg pomoże wam w leczeniu takich zmarszczek jak: zmarszczki podłużne czoła, zmarszczki pomiędzy brwiami – tzw. „lwia bruzda”, zmarszczki mięśni okrężnych oka – tzw. „kurze łapki”, zmarszczki nosa – tzw. „zmarszczki królicze” zmarszczki brody – tzw. „kamienista broda” Ponadto stosowana do leczenia: nadmiernej potliwości pach, dłoni, stóp (hiperhidroza),czy zgrzytania zębami (bruksizm).

Zabieg nie wymaga szczególnego przygotowania. Na 5-7 dni przed zabiegiem nie należy zażywać aspiryny i innych leków przeciwkrzepliwych oraz leków przeciwzapalnych..

Zabieg nie wymaga znieczulenia miejscowego, jednak w zależności od pacjenta, może pojawić się lekki dyskomfort.

• nadwrażliwość na kompleks neurotoksyny Clostridium botulinum typu A lub na którykolwiek ze składników leku ( albumina ludzka)
  • zaburzenia połączenia nerwowo-mięśniowego (miastenia gravis, miopatie),
  • terapia aminoglikozydowa,
  • ciąża i okres karmienia piersią,
  • choroby zapalne skóry obejmujące planowane miejsce iniekcji.
  • rozchwiana cukrzyca

Pamiętaj, aby po zabiegu przez 4-6 godzin: pozostać w pozycji pionowej, nie kłaść się, nie spać w pozycji na brzuchu, nie dotykać, nie masować i nie uciskać miejsc ostrzykniętych (ewentualnie można delikatnie przyłożyć opatrunek chłodzący) Przez 24-48 godz. od zabiegu: nie latać samolotem, nie schylać się gwałtownie, unikać wzmożonego wysiłku fizycznego. Przez 4-5 dni po zabiegu: nie korzystać z basenu (w celu zapobiegania infekcji skóry) 2-4 tygodni po zabiegu: unikać przegrzania skóry (opalanie, solarium, sauna), nie korzystać z zabiegów dermatologicznych na twarz, masaży twarzy, krioterapii.
Zabieg nie wyłącza z normalnej aktywności, aczkolwiek może wystąpić ból w miejscu zabiegu, nadmierne zwiotczenie mięśni, bóle głowy ustępujące po zażyciu leku przeciwbólowego. Powyższe objawy są przejściowe a ich występowanie zależne jest od Państwa wrażliwości.

Gdzie przyjmuję?

Gabinet medycyny estetycznej

Gabinet w Sopocie

Gabinet Medycynej Estetycznej Dr Damian
ul. Abrahama 25
81-825 Sopot

Przyjmuję w poniedziałki, wtorki, piątki.

Terminy wizyt do ustalenia telefonicznie.

Centrum Rehabilitacji Funkcjonalnej w Warszawie

Centrum Rehabilitacji Funkcjonalnej Ł. Sielski
ul. Konstruktorska 10 B / 84,

Terminy wizyt do ustalenia telefonicznie.

NZOZ „Leks”

ul. Kościuszki 36,